خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

منصور، یک لعنتی تمام عیار

درخشش مجتبی پیرزاده در نقش قاتل منحصربفرد سریال «پوست شیر»

سرانجام  بعد از انواع و اقسام گمانه‌زنی‌ها درباره قاتل ساحل در سریال «پوست شیر»، مخاطبان در قسمت ششم فصل سوم، با قاتلی منحصربفرد مواجه شدند؛ شخصیتی که با بازی درخشان مجتبی پیرزاده و گریم بسیار متفاوتش، بلافاصله جایگاه خودش را به عنوان قطعه‌ای مهم در پازل پیچیده سریال پیدا کرد.

به گزارش فیلم‌نیوز، هفته گذشته در پایان قسمت پنجم سریال «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی، از گریم مجتبی پیرزاده در نقش منصور به عنوان متهم اصلی فتل ساحل رونمایی شد اما معرفی این شخصیت در حد یک تصویر و یک نگاه باقی ماند.

در قسمت جدید «پوست شیر»، با تمرکز بیشتر داستان روی ویژگی‌ها و ابعاد مختلف شخصیت منصور، با قاتلی کم‌حرف و خونسرد مواجه می‌شویم که با نگاه نافذ و لبخند کم‌رنگش می‌تواند همه را به تمسخر بگیرد.

مجتبی پیرزاده را بارها در نقش‌های مختلف دیده‌ایم اما اینبار به مدد گریم متفاوت، شخصیت‌پردازی دقیق و از همه مهمتر تمرکز بسیار بالایش روی نقش، شاهد شکل‌گیری یک قاتل بی‌نظیر با بازی او هستیم.

پیرزاده در نقش منصور، با چشم‌های آبی و موهایی کوتاه و اخم‌هایی روی پیشانی، در وهله اول با شیوه نگاهش، شمایی از فردی سرد و فاقد احساسات را به نمایش می‌گذارد. او مستقیم و بدون حرکت توی چشم‌های مخاطبانش زل می‌زند و با تنظیم اخم‌هایش کاری می‌کند که بدون گفتن حتی یک کلمه، به طرف مقابل بفهماند که حرف‌هایش کوچکترین اهمیتی برای او ندارد و موضعش نسبت به او خیلی بالاست. گهگاه با اضافه کردن یک لبخند به گوشه لبش باز هم قدرتش را بیشتر به رخ می‌کشد. منصور کم‌حرف است و همان چند کلمه‌ای هم که به زبان می‌آورد در راستای تشدید حس تحقیرآمیزی است که نسبت به طرف مقابل دارد.

منصور نه تنها بازجویش را به سخره می‌گیرد که نشان می‌دهد کل سیستم پلیس برایش کوچکترین اهمیتی ندارد. با خیال راحت کاغذهایی که در اختیارش گذاشته شده را پر می‌کند و بعد بدون هیچ نگرانی، آنها را مرتب می‌کند و رو به دوربین مخفی گوشه‌ی سقف اتاق لبخند می‌زند.

پیرزاده به قدری ویژگی‌های شخصیتی منصور را دقیق از آب درمی‌آورد که وقتی محب از تماشای فیلم دوربین‌ها کلافه می‌شود و می‌گوید که منصور دارد به همه‌مان می‌خندد، واقعا می‌توانیم گفته‌اش را تایید کنیم.

در ادامه وقتی شروع به صحبت با محب می‌کند و از احساساتش درباره قتل برادرش می‌گوید، حس می‌کنیم بالاخره یخش آب شده و مطمئن می‌شویم ورق برگشته و محب توانسته روی او اثر بگذارد اما بلافاصله بازی را عوض می‌کند و موقعیت را به سمتی برمی‌گرداند که انگار کوچکترین سهمی از قتل ساحل نداشته است.

وقتی ویژگی‌های شخصیتی منصور و نوع مواجهه‌اش را با پلیس، کنار اطلاعاتی که درباره پیشینه او در استانبول گفته می‌شود می‌گذاریم مطمئن می‌شویم گره‌ای که با دست او بسته شده حالاحالاها باز نمی‌شود.

با اضافه شدن مجتبی پیرزاده و نقش درخشان منصور، حالا مهره‌ای دیگر به مجموعه افتخارات بازیگران تیم «پوست شیر» اضافه شده است. باید دید این آخرین قطعه پازل جذابی است که جمشید محمودی در این سریال طراحی کرده یا کماکان باید منتظر رونمایی از مهره اصلی باشیم.

قسمت ششم از فصل سوم سریال «پوست شیر»، چهارشنبه 16 فروردین منتشر شد و فقط دو قسمت دیگر تا پایان این سریال باقی است.