خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

«محفل»؛ رنسانس رمضانی تلویزیون

برنامه «محفل» را می‌توانیم رنسانس برنامه‌سازی برای ماه رمضان با هدف جمع کردن نخبگان قرانی بدانیم. یک برنامه کاملا متفاوت با دکوری به دور از کلیشه‌های مرسوم برای این ایام…

به گزارش آی تیکت نیوز، تلویزیون به عنوان مهم‌ترین رسانه جمعی در کشور همیشه در تمام ایام خاص در صف اول برنامه‌سازی ایستاده است و همین امر باعث شده تا تمام اهالی تلویزیون در این راستا قدم بردارند، ماه مبارک رمضان یکی از همین ایامی است که تمام دست اندرکاران رسانه ملی در تلاشند تا برنامه‌های در خوری برای مخاطبان به نمایش دربیاورند.

رسانه ملی در سال‌های متوالی از برنامه «جزر و مد» و  بعدتر «ماه عسل» ساختاری یکسانی را برای برنامه‌های ماه مبارک رمضان در نظر گرفته بود و این قضیه تا جایی ادامه پیدا کرد که بعدها برنامه‌های مشابه در این رسانه مانند شابلون عمل می‌کردند و تمام برنامه‌هایی که در این ایام برای رسانه ملی ساخته می‌شد دریک قالب و روند گفت‌وگو محور و به اصطلاح دو مبل و یک میزبان ساخته می‌شد.

بالاخره در رمضان ۱۴۰۲ شبکه سه سیما که خود شروع کننده این موضوع بود، روند؟کلیشه‌ای برنامه‌سازی برای ایام ماه مبارک رمضان را پایان داد، برنامه تلویزیونی «محفل» با اجرای «رسالت بوذری» با ساختاری جدید روی آنتن آمد.

این برنامه را می‌توانیم رنسانس برنامه‌سازی برای ماه رمضان با هدف جمع کردن نخبگان قرانی بدانیم، «محفل» یک برنامه کاملا متفاوت با دکوری به دور از کلیشه‌های مرسوم برای این ایام است و همین امر بیانگر این است که سازندگان این برنامه با فکر و ایده جدید وارد عمل شده‌اند در این برنامه شاهد نوعی برنامه‌سازی جدید با میزبانی ۵ تن از مشهورین قرانی هستیم و این موضوع برای اولین بار در تاریخ ۴۰ ساله بعد از انقلاب صورت گرفته است. محفل یک برنامه تلویزیونی ساده نیست بلکه محلی برای بررسی دست‌آوردهای قرانی باید دید.

برنامه «محفل» در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان با حضور ۵ میزبان بین المللی ، ۳۰۰ تماشاگر و ۱۵۰ میهمان از سراسر جهان روانه آنتن شبکه سه شده و «رضوان درویش» از سوریه، «حسنین الحلو» از عراق، «حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان»، «احمد ابوالقاسمی« و «حامد شاکرنژاد» امسال با محفل قرآنی لحظات منتهی به افطار شبکه سه را رقم زده‌اند.

مدیران تلویزیونی بعد از پخش این برنامه باید بدانند برنامه‌های تلویزیون به خصوص در ایام خاص احتیاج به تحول دارند و سردمداری این تحول را برنامه «محفل» برعهده گرفته است.